Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam - an ideal option for Japan’s new supply chains: JICA

Amid the Covid-19 causing global economic recession, Vietnam stands ready to receive a shift of investment capital from Japanese investors, Prime Minister Nguyen Xuan Phuc has said.

Japan is rebuilding new supply chains and Vietnam remains an ideal option during this process.

 Prime Minister Nguyen Xuan Phuc (r) and President of the Japan International Cooperation Agency (JICA) Kitaoka Shinichi (l). Photo" Quang Hieu. 

 

President of the Japan International Cooperation Agency (JICA) Kitaoka Shinichi shared the view in a meeting with Prime Minister Nguyen Xuan Phuc on December 11.

 

Mentioning Vietnam as his first trip abroad since the Covid-19 outbreak, Mr. Shinichi spoke highly of the Vietnamese government’s efforts in containing the pandemic.

 

“Vietnam is the first country that JICA has sent its volunteer over, and also the destination for the first trip of the Japanese Prime Minister Suga Yoshihide,” he noted, adding the close relations between the two countries help build mutual trust.

 

PM Phuc stressed the Vietnam-Japan relations have been growing strongly in various spheres. In this regard, Japan is Vietnam’s top economic partner and the biggest donor of the official development assistance (ODA) and preferential loans, in turn actively contributing to Vietnam’s socio-economic development.

 

“The government is committed to creating favorable conditions for Japanese investors to promote businesses in the country,” stated Mr. Phuc, while the Vietnam-Japan University has been the “light house” of the bilateral relations.

 

In the course of 35 years of reform, Vietnam has transformed into a middle-income country, but is still facing numerous difficulties, he noted.

 

“The lack of inadequate infrastructure is restricting the development in many provinces/cities, and the ODA from Japan is playing a key role in Vietnam’s economic development, poverty reduction and  the infrastructure system improvement,” the PM suggested.

 

The Vietnamese government expects to continue receiving JICA’s support in the future.

 

On this occasion, Mr. Phuc hoped the Japanese government to provide support for the Vientiane – Hanoi expressway project.

 

“Vietnam targets utmost transparency and efficiency in the use of ODA funds,” stated Mr. Phuc.

 

Amid the Covid-19 causing global economic recession, Vietnam stands ready to receive a shift of investment capital from Japanese investors, he stressed.

 

“With the huge potential from two countries, the bilateral relations are set to reach a new height once the pandemic is fully contained,” Mr. Phuc asserted.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ