Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam c.bank consider to provide refinancing loans for Vietnam Airlines’ lenders

Under the draft circular, the SBV would provide refinancing loans worth a maximum of VND4 trillion (US$172.85 million) for credit institutions being the carrier’s lenders.

The State Bank of Vietnam (SBV), the country’s central bank, is drafting a new circular with the aim of providing refinancing loans for lenders of the national flag carrier Vietnam Airlines.

 The SBV would provide refinancing loans worth a maximum of VND4 trillion (US$172.85 million) for credit institutions being the carrier’s lenders. Photo: Le Thanh

 

The move is in line with a resolution from the National Assembly last year that authorizes the SBV to help Vietnam Airlines ease the Covid-19 fallout.

 

Under the draft circular, the SBV would provide refinancing loans worth a maximum of VND4 trillion (US$172.85 million) for credit institutions being the carrier’s lenders.

 

At the same time, Vietnam Airlines, in which the state currently holds an 86.19% stake via the Commission for State Capital Management (CSCM), gets the permission to sell additional shares of VND8 trillion (US$345.68 million) to existing shareholders to raise its registered capital. As such, the government would assign its investment arm State Capital Investment Corporation (SCIC) to buy Vietnam Airlines shares.

 

Interest rates for refinancing loans is set at 0% per year, which is also applicable for any extension for such loans, if any.

 

The refinancing period would be upon the request from credit institutions in subject, but would not exceed 364 days, while the extension period is expected to be within 1,092 days.

 

In the Covid-19 ravaged year of 2020, Vietnam Airlines posted a pre-tax profit of nearly VND11.1 trillion (US$482 million). The figure was significantly encouraging as the airline  estimated loss of VND14.4 trillion (US$626.3 million).

 

As the aviation industry was among the hardest-hit sectors by the pandemic, Vietnam Airlines operated around 96,500 flights in 2020, down 48% year-on-year. This resulted in decline of 51% year-on-year in the number of passengers to 14.23 million and a fall of 47% in the amount of cargo for transportation  to 195,000 tons.

For the next five years, Vietnam Airlines targets to reestablish its operation, while continuing to push for restructuring process by streamlining its organization structure and enhancing efficiency in performance, especially in the sale and leaseback (SLB) of aircraft.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ