Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam firms suggested to focus on supply chain strategy for long-term resilience

Being among the first countries in the region to reopen its economy, Vietnam should take the advantage to build upon the foundations for proactive resilience, stated PwC Vietnam.

While Vietnam has moved from managing the Covid-19 crisis to leading through recovery, it is time for businesses to bring their supply chain strategy into sharper focus by asking how to build long-term resilience post pandemic, according to PwC Vietnam.

 Source: PwC COVID-19 CFO Pulse Survey, 4 May 2020.


Supply chains today are made of many complex and interconnected links that when disruption happens, impacts will be felt on a human, social and economic level. The Covid-19 pandemic exposed how vulnerable and interdependent the supply chain ecosystem is as we see its effects rippling across countries and industries.

With drastic shifts in demand and disruption in trade activities due to the consolidation of suppliers by geography, the impacts on companies’ supply chain has been far-reaching and is no longer temporary.  

Looking to the future, supply chain operations will need to move toward more comprehensive and proactive modeling.

This sentiment is reflected in recent May results from PwC’s Global CFO Pulse Survey, where world CFOs expressed their plans for supply chain and wider third-party recalibration to better prepare for future shocks.

In particular, more than half (51%) of CFOs cite developing alternate sourcing options as the most pressing matter in their supply chain strategy. Meanwhile 45% CFOs expect to change contractual terms and 45% like to understand the financial and operational health of their current and future suppliers better.

Being among the first countries in the region to reopen its economy, Vietnam should take the advantage to build upon the foundations for proactive resilience, stated PwC.

With learnings from the outbreak, businesses need to leverage on their newfound agility. Supply chains of tomorrow no longer center around efficiency and cost management but rather on building a secure and resilient supply chain. Looking at the current situation strategically and aligning your supply chain actions smartly will likely pay off as a competitive advantage for businesses in the long run.” said Grant Dennis, chairman of PwC Vietnam.

Companies should understand their position in the supply chains more deeply and in more dimensions. In its latest publication, Beyond COVID-19: Supply chain of tomorrow, PwC explored 10 major supply chain and third-party challenges which will result in the reconfigurations of the pre Covid-19 supply chain ecosystem:

 Source: PwC. 
Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ