Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam, S.Korea tighten cooperation to diversify supply chains

Despite severe Covid-19 impacts, Vietnam – South Korea trade relations this year is on track to reach or even exceed the US$70 billion mark recorded in 2019.

Enterprises from Vietnam and South Korea should enhance cooperation to diversify their supply chains and avoid the over-reliance on a single source for both input materials.

 Overview of the conference.

 

Deputy Head of the International Cooperation Department under the Vietnam Chamber of Commerce and Industry (VCCI) Truong Bich Ngoc made the statement at a conference discussing trade promotion between Vietnam and South Korea on December 30.

 

“Vietnam gives priority to its relations with South Korea on all spheres, which is also in line with South Korean’s New Southern Policy, in which Vietnam is seen as a key partner,” noted Ms. Ngoc.

 

In 2020, the Covid-19 pandemic has led to a global economic recession, not to mention existing issues including growing protectionism around the world and the US-China trade tension, that has forced Vietnamese enterprises to constantly look for new methods of doing business and diversify export markets.

 

In this context, bilateral trade relations between Vietnam and South Korea in the first eight months of 2020 stood at nearly US$50 billion, equivalent to the figure of the same period last year, added Ms. Ngoc.

 

“The figure is on track to reach or even exceed the two-way trade exchange volume of US$70 billion recorded in 2019,” she added.

 

Meanwhile, South Korea is currently Vietnam’s largest investor with a combined foreign direct investment (FDI) commitment as of April 2020 at US$69 billion in 8,751 projects.

 

Senior International Director of the Korea Importers Association (KOIMA) Joong-hyun Jough said the organization is committed to enhancing cooperation with the VCCI in supporting local enterprises joining KOIMA’s network of importers, focusing on major fields including garment, footwear, and organic foods.

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ