Logo
Đăng ký ấn phẩm|Đăng nhập

Vietnam’s imported cars down 32.6% in Q1

The majority of imported cars in Vietnam in March came from Thailand and Indonesia.

Vietnam imported 26,637 cars in the first quarter of 2020, down 32.6% year-on-year, according to the General Department of Vietnam Customs (GDVC).

 Data: GDVC. Chart: Nguyen Tung. 

Upon breaking down, the country imported 20,601 passenger cars, or cars with less than nine seats, down 24.2% year-on-year, and 5,412 trucks, down 52.7%.

In March, the number of imported cars was 12,151 worth US$224 million, up 18.4% month-on-month.

According to the GDVC, 90% of imported cars in Vietnam in March came from Indonesia with 6,914 cars, and Thailand with 4,013.

Passenger cars made up the largest proportion in March with 9,831 units worth US$163 million, accounting for 80.9% of the total imported volume and up 20% in quantity month-on-month; followed by trucks with 1,988 units worth US$44.8 million; and the remaining were other types of motorized vehicles with 297 worth US$16.2 million and 35 cars with over nine seats for US$760,000.

Customs statistics also showed that car accessories and parts worth US$310 million were imported into Vietnam in March, down 5.3% month-on-month. Suppliers of those products were mainly from South Korea with US$78.2 million, up 23.7% month-on-month; Thailand with US$57 million, down 9.4%; Japan with US$56 million, down 11.9%; China with US$48 million, down 18.3%; Indonesia with US$19 million, up 31%; and India with US$15.5 million, up 11%.

Overall, accessories and parts from these six countries accounted for 88% of total imported value in March, resulting in an import value of US$965 million for accessories and parts in January – March period, slightly down 1.5% year-on-year.


Car sales down 33% in Q1

 

Monthly data from the Vietnam Automobile Manufacturers Association (VAMA) revealed car sales in Vietnam are reported at 52,557 units in the first quarter, down 33% year-on-year.

 Number of car sales in Q1. Source: VAMA. 

 

Upon breaking down, of the sold units, 38,349 were passenger cars, down 35% year-on-year; 13,280 were commercial vehicles, down 26%; and 928 were special-purpose vehicles, down 32%. 

 Sales of imported cars down 39% year-on-year in Q1. Source: VAMA. 


Sales of domestically assembled cars reached 33,174 units during the period, down 28% compared to the same period of last year, while imported completely-built-units (CBUs) were 19,383 units, down 39%. 

Vietnam eases grip on car import

Vietnam eases grip on car import

Đọc nhiều
HỎI ĐÁP THÔNG MINH

BÌNH LUẬN (0)

Đừng bỏ lỡ
Tin mới
Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

Đường sắt đô thị: xương sống “xanh” của giao thông đô thị

28/01/2025 | 10:56

Kinhtedothi - Đường sắt đô thị (ĐSĐT) được ví như xương sống của hệ thống giao thông công cộng bởi năng lực vận chuyển ưu việt. Hơn nữa, ĐSĐT còn là phương tiện chủ đạo để những đô thị lớn như Hà Nội kiến tạo một hệ thống giao thông xanh, bến vững.

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

Hà Nội: tăng cường xử phạt vi phạm trông giữ xe

28/01/2025 | 10:51

Kinhtedothi - Thanh tra Sở GTVT Hà Nội cho biết, năm 2024 đã xử phạt hơn 748 trường hợp vi phạm trông giữ xe, phạt tiền hơn 3,4 tỷ đồng. Năm 2025, đơn vị sẽ tiếp tục phối hợp với lực lượng liên ngành cùng địa phương tăng cường kiểm tra các điểm trông giữ xe trên địa bàn TP.

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

“Tết vội” trên công trường trọng điểm của Thủ đô Hà Nội

27/01/2025 | 08:34

Kinhtedothi - Những ngày sát Tết Nguyên đán Ất Tỵ, trên công trường khoan hầm tuyến đường sắt đô thị Nhổn - Ga Hà Nội vẫn nhộn nhịp công nhân, kỹ sư cùng máy móc ầm ì hoạt động. Để bảo đảm “đường găng” tiến độ, công trường sẽ nghỉ Tết muộn và quay trở lại làm việc từ sớm.

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

Bổ sung quy định mới giúp khắc phục bất cập đầu tư trạm dừng nghỉ

25/01/2025 | 07:30

Kinhtedothi - Do các quy định ở giai đoạn trước về đầu tư, kinh doanh, khai thác trạm dừng nghỉ chưa đầy đủ, rõ ràng, nên việc triển khai xã hội hóa nguồn lực gặp rất nhiều khó khăn. Từ ngày 1/1/2025, Nghị định 165/2024/NĐ-CP có hiệu lực sẽ giúp khai thông cơ chế, tháo gỡ các bất cập.

Tin tài trợ